著書・論文等の名称 |
単/共 |
発行・発表の 年月 |
発行所・発行雑誌等 (巻・号を含む)の名称 |
該当頁数共 著者名等 |
【著書】 |
|
|
|
|
クリティカル・ワード ポピュラー音楽 〈聴く〉を広げる・更新する | 分担執筆 | 20230330 | 株式会社フィルムアート社 | 238-242 |
【MISC】 |
|
|
|
|
【論文】 |
|
|
|
|
Cross-dressing: Kaya | 単著 | 202005 | 東京大学 | |
Josō or “Gender Free”? Playfully Queer “Lives” in Visual Kei. | 単著 | 20200608 | 19 2 | 119-142 |
Exit Cards as a Bridge between Teachers and Students in Online Learning | 共著 | 202111 | LEARNING LEARNING | 学習の学習 学習者ディベロプメント研究部会 28 2 | 23-27 Cecilia Smith Fujishima |
オンライン・ラーニングの一年間:学んだことと今後の展望 学生向けのアンケート結果分析 | 共著 | 202112 | 白百合女子大学研究紀要 白百合女子大学 57 | 141-164 Cecilia Smith Fujishima, Yuko Fujino |
Strategies for Breakout Rooms: Suggestions from Emergency Online Learning at a Japanese Private University | 共著 | 202303 | OnCUE Journal Special Issue CUE (日本語学教育学会の特別研究部会) 4 | 32-44 Cecilia Smith Fujishima |
ポストバブル日本におけるヴィジュアル系とサブカルチャーの歴史化:消費社会の流動性 | 単著 | 202304 | 博士論文 東京大学大学院学際情報学府 | |
カリキュラムの国際化のため実践的な教育法:EMIコースにおける国際社会への学生の準備 | 共著 | 202312 | 白百合女子大学研究紀要 白百合女子大学 59 | 185-216 Cecilia Smith Fujishima |
Developing Research Skills: Engaging with Japanese Social Issues in an English Medium Seminar | 共著 | 202402 | LEARNING LEARNING | 学習の学習 学習者ディベロプメント研究部会 31 1 | 70-76 Cecilia Smith Fujishima |
【口頭発表】 |
|
|
|
|
Troubling Gender in Visual Kei | 単独 | 20210423 | Graduate Student Research Colloquium (GSRC) in the Penn Forum on Japan | |
Troubling Gender in Visual Kei: Bending, Backlash, and Binary Blurring. | 単独 | 20210528 | Modern Japanese Studies Program Guest Lecture Series | |
Making the most of online learning: student reflections & teacher responses
| 共同 | 20210911 | JALT CUE 2021 Conference | Cecilia Smith Fujishima |
Making the Most of Online Learning: Student Reflections, Teacher Responses | 共同 | 20211113 | JALT 2021: Reflections and New Perspectives | Cecilia Smith Fujishima |
Teaching Japan in the World: Building a Course, Building a Learning Community
| 共同 | 20220326 | Global Japan and Academia during COVID 19 | Cecilia Smith Fujishima |
Building an EMI course: Strategies for critical thinking & student efficacy | 共同 | 20220709 | PanSIG 2022: (Re) Imagining Language Education | Cecilia Smith Fujishima |
International Society and Culture: Cultivating 21st Century Students | 共同 | 20221113 | JALT 2022: Learning from Students, Educating Teachers—Research and Practice | Cecilia Smith Fujishima |
Strategies for Development Student Research Skills in an EMI Seminar | 共同 | 20231021 | LD30: Learning for Change and Action, Making a Difference for the Future | Cecilia Smith Fujishima |
Digital Media Literacy in Japan: Strategies for Adapting English Materials | 単独 | 20240526 | PanSIG大会2024 | |