シラバス参照

授業情報/Course information

科目一覧へ戻る 2022/09/16 現在

科目名/Course title Advanced English BⅠ/Advanced English BⅠ
担当教員(所属)/Instructor パーハム クリストファー (文学部英語英文学科)
授業科目区分/Category 英語英文学科専門科目 
授業形態/Type of class 演習
開講期/Semester 2022年度/Academic Year  前期/SPRING
開講曜限/Class period 金/FRI 3
対象所属/Eligible Faculty 文学部英語英文学科/Faculty of Liberal Arts Department of English Language and Literature
対象学年/Eligible grade 3年 , 4年
単位数/Credits 1
副題
/SubTitle
Advanced writing course I
授業のねらいと達成目標
/Course Objectives
Upon completing this course students will:
1) have written different kinds of essays - informative, comparative, persuasive and a research paper
2) have written essays of different length - 300-, 600-, 800-, 1000-word
3) know how to choose a topic, brainstorm ideas, decide a thesis statement, make a reading list, write a topic sentence,
form a paragraph and edit work.
4) have an understanding of the practices of summarizing, paraphrasing, quoting, citing and referencing.
5) have an awareness of own strengths and weakness.
この授業はディプロマ・ポリシーの「6:専攻する言語について、高度なコミュニケーション能力を身につけている」に対応している。
授業概要
/Course description
This course is taught in the classroom in ENGLISH. It is a very practical course, but my view is the only way to improve writing is to WRITE, and do plenty of it. Students may feel overwhelmed by the amount of work, but they should also realize it is good practice for them before their graduation thesis in the final year. Students will be guided slowly and taught the practices of writing essay throughout the term so they can implement these in their work. They will also read a lot of other essays by former students to get a idea of what is expected of them.  Peer feedback is graded and students will often read, review and even edit the work of others.
授業計画(授業の形式、スケジュール等)
/Class schedule
第1回:1st (solo) 300-word informative essay.
第2回:1st essay work.
第3回:Bring 1st essay draft for peer FB. Submission is at start of 4th class.
第4回:2nd (pair) 800-word comparative essay.
第5回:2nd essay work.
第6回:Bring 2nd essay draft for peer FB. Submission is at start of 7th class.
第7回:3rd (solo) 600-word persuasive essay.
第8回:3rd essay work
第9回:Bring 3rd essay draft for peer FB. Submission is at start of 10th class.
第10回:Research paper (solo) 1000-word - choosing a topic & brainstorming.
第11回:Research paper - thesis statement & reading list.
第12回:Research paper - paraphrasing, summarizing, quoting.
第13回:Bring research paper draft. Citing & referencing.
第14回:Poster / power-point presentation of research. Submit research paper.
第15回:Return essay & peer FB.
準備学習・履修上の注意
/Notices
Students must adhere to the deadlines. Failure to meet a deadline without informing the instructor of a reason means the work will receive a minimum pass should it
be deemed satisfactory.

It takes an hour per week for out-of-class learning. 
【授業外学修の内容】
毎回の授業の予習と振り返りを行うこと。授業において指示した課題を行うこと。
教科書・参考書等
/Textbooks
【教科書】No textbook. The instructor will provide all materials.
成績評価の方法
/Evaluation
【評価方法】
Essays 60% (10%, 10%, 15%, 25%)
Peer FB 10%
Presentation 10%
Classwork 10%
Attendance 10%

【評価基準】
課題:授業で扱ったテーマを理解し、真摯に取り組んでいる
授業への参加度:積極的に発言し、授業へ参加している

【課題(試験やレポート)に対するフィードバックの方法】
課題などにコメント等を返す
備考
/Notes
【討議(ディスカッション、ディベート)を取り入れている】
【グループワークを取り入れている】
【発表(プレゼンテーション)を取り入れている】
【フィールドワーク、実習、実験、実技を取り入れている】

科目一覧へ戻る