シラバス参照

授業情報/Course information

科目一覧へ戻る 2022/09/16 現在

科目名/Course title 3年セミナーⅠ/Junior Seminar Ⅰ
担当教員(所属)/Instructor 川口 エレン (文学部英語英文学科)
授業科目区分/Category 英語英文学科専門科目 
授業形態/Type of class 演習
開講期/Semester 2022年度/Academic Year  前期/SPRING
開講曜限/Class period 木/THU 2
対象所属/Eligible Faculty
対象学年/Eligible grade 3年 , 4年
単位数/Credits 1
副題
/SubTitle
Learning about Languages and Linguistics I
授業のねらいと達成目標
/Course Objectives
Many of the topics that were studied during the language portion of the second 
year seminar will be covered in depth in this class.  By covering a wide range of 
topics, it is hoped that the students will find something that they would like to 
research for their senior theses.

この授業は、ディプロマ・ポリシー「 専攻する言語や文学、文化について、特定の問題を掘り下げ、自ら調査、研究して考えをまとめることができる」に対応している。


授業概要
/Course description
Students will review, research and present the selected topics on a weekly basis 
to the entire class.  Discussions will be held after each presentation.

Students will be expected to write a paper at the end of the term.  
授業計画(授業の形式、スケジュール等)
/Class schedule
Week 1:Introductory Lesson, Selection of chapters for presentations, 
Week 2: Preparing a Presentation, The Origins of Language 1
Week 3:The Origins of Language 2
Week 4:Animals and Human Language 
Week 5:The Sounds of Language 
Week 6:The Sound Patterns of Language
Week 7:Word Formation 1
Week 8:Word Formation 2
Week 9: Morphology
Week 10:Grammar
Week 11: Syntax 
Week 12:Semantics 
Week 13:Pragmatics
Week 14:Discourse Analysis
Week 15:Wrap up, Final papers due 

This syllabus is a guide to the course.  It is not fixed and the pace will be adjusted 
as necessary.
準備学習・履修上の注意
/Notices
The classes will be conducted in English.  

Attendance and active participation are crucial to passing this course.

Students should expect to spend 3 to 4 hours outside of class for review and 
preparation for class each week.
【授業外学修の内容】
毎回の授業の予習と振り返りを行うこと。授業において指示した課題を行うこと。
教科書・参考書等
/Textbooks
【教科書/Textbooks】
Yule, George. The Study of Lanaguage
(Cambridge University Press, 2020) 

【参考書/Reference books】
TBA
成績評価の方法
/Evaluation
【評価方法/Evaluation】
Evaluation will be based on class participation (20%), sectional quizzes (20%), 
and the weekly presentations (40%), and the final paper (20%).

【評価基準】
授業への参加度:積極的に発言し、授業へ参加している
課題:授業で扱ったテーマを理解し、真摯に取り組んでいる

【課題(試験やレポート)に対するフィードバックの方法】
Feedback will be given immediately following the quizzes and presentations in class.  
備考
/Notes
This class is intended to be conducted face-to-face.

【グループワークを取り入れている】
【発表(プレゼンテーション)を取り入れている】
【フィールドワーク、実習、実験、実技を取り入れている】



科目一覧へ戻る