シラバス参照

授業情報/Course information

科目一覧へ戻る 2022/09/16 現在

科目名/Course title 3年セミナーⅠ/Junior Seminar Ⅰ
担当教員(所属)/Instructor ジョンソン エイドリエン レネー (文学部英語英文学科)
授業科目区分/Category 英語英文学科専門科目 
授業形態/Type of class 演習
開講期/Semester 2022年度/Academic Year  前期/SPRING
開講曜限/Class period 水/WED 3
対象所属/Eligible Faculty
対象学年/Eligible grade 3年 , 4年
単位数/Credits 1
副題
/SubTitle
Media Literacy, Stereotypes, & Relationships
授業のねらいと達成目標
/Course Objectives
The main learning goals for this course are:
1. To develop and improve media literacy. 
2. To learn about stereotypes, how they affect our everyday lives and thinking, and how we can work to counteract them.
3. To think critically about how societal ideas and stereotypes about romance and relationships affect our everyday lives.
4. To develop confidence, active discussion skills, and presentation skills in English.
5. To successfully engage in independent research and present it effectively to others. 
6. To develop technological skills for classwork, research, and everyday life.

この授業はディプロマ・ポリシーの「専攻する言語や文学、文化について、特定の問題を掘り下げ、自ら調査、研究して考えをまとめることができる」に対応している。
授業概要
/Course description
In this course, our main focus is on developing media literacy skills and learning about stereotypes within media and how they affect our everyday lives. We will primarily be doing this by examining depictions of romantic relationships in Japan and elsewhere in the world. We will consider romantic ideals, typical depictions of romantic relationships, the presence of stereotypes within depictions of romance, and real-world issues concerning romantic relationships. 
授業計画(授業の形式、スケジュール等)
/Class schedule
第1回:Introduction: Welcome to ISC
第2回:Media Literacy & Romance- Introduction (1): What is media literacy?
第3回:Media Literacy & Romance- Introduction (2): Why is media literacy important?
第4回:Media Literacy & Romance- Introduction (3): Romance & Relationships in the Media
第5回:Media Literacy & Romance- Introduction (4): Practical Media Analysis
第6回:Developing Media Literacy- Stereotypes & Myths (1): What are myths and stereotypes?
第7回:Developing Media Literacy- Stereotypes & Myths (2): Stereotypes in the Media
第8回:Heteronormativity (1): What is heteronormativity?
第9回:Heteronormativity (2): The Effects of Heteronormativity in Media
第10回:Marriage in Japan & the World- Ideals, Realities, Problems (1) Thinking about Marriage; Final Project – Explanation
第11回:Marriage in Japan & the World- Ideals, Realities, Problems (2): Marriage Statistics Around the World
第12回:Marriage in Japan & the World- Ideals, Realities, Problems (3): Declining Marriage Rates in Japan
第13回:Marriage in Japan & the World- Ideals, Realities, Problems (4): Problems with Marriage in Japan
第14回:Final Project Preparation
第15回: Final Presentations & Course Wrap-Up
準備学習・履修上の注意
/Notices
Each lesson is built on the contents of the previous lesson. As such it is essential that students actively participate and do all of their prep and homework on time.
If a student cannot attend an online meeting, she must email the teacher in advance.

The syllabus may change in consultation with students.

In this course, students are expected to:
1. Come to each class prepared and ready to discuss.  
2. Maintain academic honesty and not commit plagiarism (see pages 35, 36, and 37 of the 学生生活ガイドブック for more information).
3. Not use translation software (e.g. Google Translate) to complete assignments.
4. Use a computer and the internet to complete assignments.
5. Appreciate diversity and difference of opinion and background. 
6. Respect one another and the teacher.
7. Participate actively and energetically and share opinions with the class.  
8. Do their best!

Please contact me by email or through Google Classroom with any questions, concerns, or confusion. You are also free to attend my office hours, or set up an online Zoom meeting with me. 
Generally, I do not answer messages past 8:00pm on weekdays, and I do not answer messages on weekends and holidays. 
Please keep this in mind.    

各回の授業外学習時間(予習・復習)には1時間程度かかると想定される。
教科書・参考書等
/Textbooks
【教科書】
Handouts Provided in Class
成績評価の方法
/Evaluation
【評価方法】
◆Final Project 30%
◆Homework, Prep Work, & Presentations 35%
◆Active Participation, Class Discussion, & Group Work 35%

【評価基準】
◆Clear effort and deep thinking are required to receive good grades on all assignments.
◆Homework must be completed and submitted on time. 
◆Students must come to class prepared and actively participate every week. 

【課題に対するフィードバックの方法】
◆Feedback will be provided on Google Classroom, and final reports will be returned with an explanatory rubric. 
備考
/Notes
◆この授業には次の要素を取り入れています。
【討議(ディスカッション)】
【グループワーク】
【発表(プレゼンテーション)】
【実習】

◆この授業は、双方向型授業を取り入れています。(宿題としてのプレゼンテーション作成とフィードバック)

◆この授業は英語のみで行っています。
This class is conducted entirely in English.

【使用するツール】
Google Classroom, Google Drive

科目一覧へ戻る