所属 | 職名 | 教員氏名 | 保有学位 |
---|---|---|---|
文学部英語英文学科 | 講師 | スミス セシリア | グローバル社会研究修士 |
教育実践上の主な業績 | 年月日 | 概要 |
---|---|---|
【1.教育内容・方法の工夫(授業評価等を含む)】 | ||
【2.作成した教科書、教材、参考書】 | ||
【3.教育方法・教育実践に関する発表、講演等】 | ||
【4.その他教育活動上特記すべき事項】 |
著書・論文等の名称 | 単/共 | 発行・発表の 年月 |
発行所・発行雑誌等 (巻・号を含む)の名称 |
該当頁数共 著者名等 |
---|---|---|---|---|
【著書】 | ||||
【MISC】 | ||||
【論文】 | ||||
Revising Rubrics: Encouraging Listener Participation in Online EFL Presentations | 共著 | 202103 | 白百合女子大学言語・文学研究センター言語・文学研究論集 白百合女子大学言語・文学研究センター 第21号 | pp15-pp30 Anderson, Lauren Margaret |
Exit cards as a bridge between Teachers and Students in Online Learning | 共著 | 202111 | Learning Learning Vol. 28, No.2 202111 | Adrienne Johnson |
A Year of Online Learning: Lessons Learned and Moving Forward:An Analysis of Student Survey Data | 共著 | 202112 | 『白百合女子大学研究紀要』第57号 | Adrienne Johnson Yuko Fujino |
Strategies for Breakout Rooms: Suggestions from Emergency Online Learning at a Japanese Private University | 共著 | 202203 | OnCUE Journal(Special Edition) | Adrienne Johnson |
Attendance at JALT Conferences: An Exploratory Survey | 共著 | 202207 | Explorations in Teacher Development 28(1) | Tanja McCandie |
A Practical Pedagogical Framework for Internationalizing the Curriculum Preparing Students for an International Society in an EMI course | 共著 | 202312 | 『白百合女子大学研究紀要』 59 | Adrienne Johnson |
Developing Research Skills: Engaging with Japanese Social Issues in an English Medium Seminar. | 共著 | 202402 | 学習の学習. 30 1 | 70-77 Adrienne Johnson |
【口頭発表】 | ||||
PanSIG 2019: A Case Study on Attendee Demographics | 共同 | 20201121 | 全国語学教育学会 オンライン | Tanja McCandie |
Making the Most of Online Learning: Student Reflections, Teacher Responses | 共同 | 20210913 | 全国語学教育学会大CUE オンライン | Adrienne Johnson |
Teaching Japan in the World: Building a Course, Building a Learning Community | 共同 | 20220325 | Japan in the World | Adrienne Johnson |
Building a EMI Course: Strategies for critical thinking and student efficacy | 共同 | 20220709 | JALT PanSIG (Nagano) | Adrienne Johnson |
International Society and Culture: Cultivating 21st Century Students | 共同 | 20221113 | JALT International | Adrienne Johnson |
EMI: Building learning communities and looking forward | 単独 | 20230218 | CamTESOL |
年月日 | 学会等名称 |
---|---|
JALT + College and University Educators SIG, Global Issues SIG, Learner Development SIG. | |
Victorian History Teachers Association |