所属 職名 教員氏名 保有学位
文学部英語英文学科 講師 スミス セシリア グローバル社会研究修士


I 教育活動
教育実践上の主な業績 年月日 概要
【1.教育内容・方法の工夫(授業評価等を含む)】
【2.作成した教科書、教材、参考書】
【3.教育方法・教育実践に関する発表、講演等】
【4.その他教育活動上特記すべき事項】
II 研究活動
著書・論文等の名称 単/共 発行・発表の
年月
発行所・発行雑誌等
(巻・号を含む)の名称
該当頁数共
著者名等
【著書】
【MISC】
【論文】
Revising Rubrics: Encouraging Listener Participation in Online EFL Presentations共著202103白百合女子大学言語・文学研究センター言語・文学研究論集 白百合女子大学言語・文学研究センター 第21号pp15-pp30 Anderson, Lauren Margaret
Exit cards as a bridge between Teachers and Students in Online Learning共著202111Learning Learning Vol. 28, No.2
202111
Adrienne Johnson
A Year of Online Learning: Lessons Learned and Moving Forward:An Analysis of Student Survey Data
共著202112『白百合女子大学研究紀要』第57号Adrienne Johnson Yuko Fujino
Strategies for Breakout Rooms: Suggestions from Emergency Online Learning at a Japanese Private University共著202203OnCUE Journal(Special Edition)Adrienne Johnson
Attendance at JALT Conferences: An Exploratory Survey共著202207Explorations in Teacher Development 28(1)Tanja McCandie
A Practical Pedagogical Framework for Internationalizing the Curriculum Preparing Students for an International Society in an EMI course

共著202312『白百合女子大学研究紀要』
59
Adrienne Johnson
Developing Research Skills: Engaging with Japanese Social Issues in an English Medium Seminar. 共著202402学習の学習. 30 170-77 Adrienne Johnson
【口頭発表】
PanSIG 2019: A Case Study on Attendee Demographics共同20201121全国語学教育学会 オンライン
Tanja McCandie
Making the Most of Online Learning: Student Reflections, Teacher Responses共同20210913全国語学教育学会大CUE オンラインAdrienne Johnson
Teaching Japan in the World: Building a Course, Building a Learning Community共同20220325Japan in the WorldAdrienne Johnson
Building a EMI Course: Strategies for critical thinking and student efficacy共同20220709JALT PanSIG (Nagano)Adrienne Johnson
International Society and Culture: Cultivating 21st Century Students
共同20221113JALT International Adrienne Johnson
EMI: Building learning communities and looking forward 
単独20230218CamTESOL
III 学会等および社会における主な活動
年月日 学会等名称
JALT + College and University Educators SIG, Global Issues SIG, Learner Development SIG.
 
Victorian History Teachers Association