![]() ![]() |
科目一覧へ戻る | 2023/03/18 現在 |
科目名/Course title | ライティングⅠ/Writing Ⅰ |
---|---|
担当教員(所属)/Instructor | 松田 幸子 (文学部英語英文学科) |
授業科目区分/Category | 英語英文学科専門科目 |
授業形態/Type of class | 演習 |
開講期/Semester | 2023年度/Academic Year 前期/SPRING |
開講曜限/Class period | 月/MON 3 |
対象所属/Eligible Faculty | 文学部英語英文学科/Faculty of Liberal Arts Department of English Language and Literature |
対象学年/Eligible grade | 1年 , 2年 , 3年 , 4年 |
単位数/Credits | 1 |
授業のねらいと達成目標 /Course Objectives |
This course helps students improve their English writing skills. The aim of this course is to enable them to: (1) understand what constitutes a clear and communicative paragraph. (2) write a short paragraph consisting of a topic sentence and supporting details. (3) write a short yet coherent essay consisting of four or five paragraphs. この授業は以下のディプロマポリシーに対応しています。 〔2022年度以前入学者〕 専攻する言語について、高度なコミュニケーション能力を身につけている。 〔2023年度入学者〕 現代社会に求められる外国語学習を通じ、異文化への深い理解のために必須な能力を身につけている。 |
---|---|
授業概要 /Course description |
In this course, the emphasis is on reading in English, thinking in English and writing in English, rather than on merely translating the Japanese text into English. Through reading different kinds of paragraphs on a variety of topics, students are expected to explain, paraphrase and summarise the text in their own "English" words, which will eventually enable them to write a short essay in clear, correct and natural English. |
授業計画(授業の形式、スケジュール等) /Class schedule |
第1回:Introduction to the course: what constitutes a good paragraph? 第2回:Unit 1 Pre-writing (1): what is a topic sentence? 第3回:Unit 1 Pre-writing (2): how to identify a topic sentence of a paragraph 第4回:Unit 2 Drafting (1): why do you need supporting details? 第5回:Unit 2 Drafting (2): WRITE a short paragraph consisting of a topic sentence and supporting details 第6回:Unit 3 Revising/Proof-reading (1): how to revise your writing 第7回:Unit 3 Revising/Proof-reading (2): how to proof-read your written work 第8回:Unit 4 Narratives (1): how to narrate a story (i.e. write a series of events in chronological order) 第9回:Unit 4 Narratives (2): READ a model paragraph and WRITE a summary of it 第10回:Unit 5 Description (1): how to describe people 第11回:Unit 5 Description (2): DESCRIBE your friends and classmates in plain English 第12回:Unit 6 Classification (1): how to classify people and things 第13回:Unit 6 Classification (2): CLASSIFY your classmates and EXPLAIN why 第14回:Unit 7 Contrast (1): how to use contrast in your writing 第15回:Unit 7 Contrast (2): DISCUSS how two things or persons are different |
準備学習・履修上の注意 /Notices |
This class has one hour of studying time outside the classroom per week. 【授業外学修の内容】 毎回の授業の振り返りを行うこと。授業において指示した課題を行うこと。 |
教科書・参考書等 /Textbooks |
【教科書】 To be announced in the first class 【参考書】 Details will be given in class. |
成績評価の方法 /Evaluation |
Will vary depending on teacher but will be a combination of in class and out of class tasks. 【評価の方法】 Essay plans 10% Essays 70% Essay reflections 10% Grammar and Vocab 10% 【評価の基準】 課題等:授業で扱ったテーマを理解し、自分の考えを述べることができる 【課題(試験やレポート)に対するフィードバックの方法】 feedback:written and verbal |
備考 /Notes |
【討議(ディスカッション、ディベート)を取り入れている】 【グループワークを取り入れている】 【発表(プレゼンテーション)を取り入れている】 【フィールドワーク、実習、実験、実技を取り入れている】 |