シラバス参照 |
科目一覧へ戻る | 2022/09/16 現在 |
科目名/Course title | 3年セミナーⅠ/Junior Seminar Ⅰ |
---|---|
担当教員(所属)/Instructor | 川口 エレン (文学部英語英文学科) |
授業科目区分/Category | 英語英文学科専門科目 |
授業形態/Type of class | 演習 |
開講期/Semester | 2022年度/Academic Year 前期/SPRING |
開講曜限/Class period | 木/THU 2 |
対象所属/Eligible Faculty | |
対象学年/Eligible grade | 3年 , 4年 |
単位数/Credits | 1 |
副題 /SubTitle |
Learning about Languages and Linguistics I |
---|---|
授業のねらいと達成目標 /Course Objectives |
Many of the topics that were studied during the language portion of the second year seminar will be covered in depth in this class. By covering a wide range of topics, it is hoped that the students will find something that they would like to research for their senior theses. この授業は、ディプロマ・ポリシー「 専攻する言語や文学、文化について、特定の問題を掘り下げ、自ら調査、研究して考えをまとめることができる」に対応している。 |
授業概要 /Course description |
Students will review, research and present the selected topics on a weekly basis to the entire class. Discussions will be held after each presentation. Students will be expected to write a paper at the end of the term. |
授業計画(授業の形式、スケジュール等) /Class schedule |
Week 1:Introductory Lesson, Selection of chapters for presentations, Week 2: Preparing a Presentation, The Origins of Language 1 Week 3:The Origins of Language 2 Week 4:Animals and Human Language Week 5:The Sounds of Language Week 6:The Sound Patterns of Language Week 7:Word Formation 1 Week 8:Word Formation 2 Week 9: Morphology Week 10:Grammar Week 11: Syntax Week 12:Semantics Week 13:Pragmatics Week 14:Discourse Analysis Week 15:Wrap up, Final papers due This syllabus is a guide to the course. It is not fixed and the pace will be adjusted as necessary. |
準備学習・履修上の注意 /Notices |
The classes will be conducted in English. Attendance and active participation are crucial to passing this course. Students should expect to spend 3 to 4 hours outside of class for review and preparation for class each week. 【授業外学修の内容】 毎回の授業の予習と振り返りを行うこと。授業において指示した課題を行うこと。 |
教科書・参考書等 /Textbooks |
【教科書/Textbooks】 Yule, George. The Study of Lanaguage. (Cambridge University Press, 2020) 【参考書/Reference books】 TBA |
成績評価の方法 /Evaluation |
【評価方法/Evaluation】 Evaluation will be based on class participation (20%), sectional quizzes (20%), and the weekly presentations (40%), and the final paper (20%). 【評価基準】 授業への参加度:積極的に発言し、授業へ参加している 課題:授業で扱ったテーマを理解し、真摯に取り組んでいる 【課題(試験やレポート)に対するフィードバックの方法】 Feedback will be given immediately following the quizzes and presentations in class. |
備考 /Notes |
This class is intended to be conducted face-to-face. 【グループワークを取り入れている】 【発表(プレゼンテーション)を取り入れている】 【フィールドワーク、実習、実験、実技を取り入れている】 |