![]() ![]() |
科目一覧へ戻る | 2023/03/18 現在 |
科目名/Course title | 3年セミナーⅠ/Junior Seminar Ⅰ |
---|---|
担当教員(所属)/Instructor | スミス セシリア (文学部英語英文学科) |
授業科目区分/Category | 英語英文学科専門科目 |
授業形態/Type of class | 演習 |
開講期/Semester | 2023年度/Academic Year 前期/SPRING |
開講曜限/Class period | 水/WED 2 |
対象所属/Eligible Faculty | |
対象学年/Eligible grade | 3年 , 4年 |
単位数/Credits | 1 |
副題 /SubTitle |
Introducing Asia |
---|---|
授業のねらいと達成目標 /Course Objectives |
1. Develop knowledge and understanding of the Asian region including Japan from historical and contemporary perspectives. 2. Improve oral and written ability to communicate ideas in English. 3. Develop media literacy, visual literacy and ability to interpret data 4. Establish foundations for being international citizens who can analyse from a broad stand point. この授業はディプロマポリシー中の「 専攻する言語や文学、文化について、特定の問題を掘り下げ、自ら調査、研究して考えをまとめることができる」に対応しています。 |
授業概要 /Course description |
Students will research, analyze, discuss and write about and present topics about Asia from historical and contemporary perspectives. Work will be conducted primarily as small group discussion. |
授業計画(授業の形式、スケジュール等) /Class schedule |
第1回:Introductions, Expectations, ISC 第2回:What is Asia? Categorizing Asia 第3回:Categorizing Asia: discussion 第4回:Categorizing Asia: presenting data 第5回:Categorizing Asia: presentation 第6回:World Heritage sites in Asia: Angkor Wat - the history and origin 第7回:World Heritage sites in Asia: Angkor Wat - tourism today 第8回:World Heritage sites in Asia: research 第9回:World Heritage sites in Asia+ present 第10回:Colonialism 第11回:Colonialism in Asia 第12回:Colonialism in Vietnam 第13回:Indochine - comprehension questions 第14回:Indochine - discussion questions. 第15回:Wrap up, summer holiday plans, introducing semester 2 |
準備学習・履修上の注意 /Notices |
The class is conducted in English and based on group work. Students should have a positive attitude to English and groupwork. The class expects students to embrace ISC values positively. |
教科書・参考書等 /Textbooks |
【教科書】None |
成績評価の方法 /Evaluation |
【評価方法】 Presentations: 40% Reflections: 10% News readings: 20% Indochine analysis: 30% 【評価基準】 ◆Clear effort including research and deep thinking and the ability to reflect are required to receive good grades on all assignments. ◆Students must work with classmates positively in a spirit of common learning. ◆Students must come to class prepared, with homework completed and actively participate every week. |
備考 /Notes |
【フィードバックの方法】 ◆Feedback will be provided in Google Classroom, and final projects will be returned with an explanatory rubric. ◆Oral feedback will also be given. ◆Students will have the opportunity to revise most of their work to take account of feedback. 【討議(ディスカッション、ディベート)を取り入れている】 【グループワークを取り入れている】 【発表(プレゼンテーション)を取り入れている】 【フィールドワーク、実習、実験、実技を取り入れている】 There may be 合宿 ・ Field trips depending on students. |