![]() ![]() |
科目一覧へ戻る | 2025/03/14 現在 |
科目名/Course title | 3年セミナーⅠ/Third Year Seminar Ⅰ |
---|---|
担当教員(所属)/Instructor | スミス セシリア (全学基盤教育部門グローバル言語・文化教育センター) |
授業科目区分/Category | 英語英文学科専門科目 |
授業形態/Type of class | 演習 |
開講期/Semester | 2025年度/Academic Year 前期/SPRING |
開講曜限/Class period | 金/FRI 2 |
対象所属/Eligible Faculty | |
対象学年/Eligible grade | 3年 , 4年 |
単位数/Credits | 2 |
副題 /SubTitle |
Introducing Asia |
---|---|
授業のねらいと達成目標 /Course Objectives |
1. Develop knowledge and understanding of the Asian region including Japan, from historical and contemporary perspectives. 2. Improve oral and written ability to communicate ideas in English. 3. Develop media literacy, visual literacy, and the ability to interpret data 4. Establish foundations for being international citizens who can analyse from a broad standpoint. この授業はディプロマポリシー中の「 専攻する言語や文学、文化について、特定の問題を掘り下げ、自ら調査、研究して考えをまとめることができる」に対応しています。 |
授業概要 /Course description |
Students will research, analyze, discuss and write about and present topics about Asia from various historical and contemporary perspectives. Work will be conducted primarily as small group discussion. |
授業計画(授業の形式、スケジュール等) /Class schedule |
第1回:Introductions, Expectations, ISC, Datsu-A-Ron, 第2回:What is Asia? Map History of Asia 第3回:Categorizing Asia: discussion 第4回:Categorizing Asia: presenting data 第5回:Introducing Asia: presentation 第6回:World Heritage sites in Japan and Asia 第7回:World Heritage sites in Japan and Asia - tourism 第8回:World Heritage sites in Asia: presentation 第9回:Colonialism 第10回:Colonialism in Asia 第11回:Indochine - comprehension questions 第12回: Indochine - discussion questions. 第13回:Indochine - discussion questions 第14回:Resistence to colonization 第15回:Wrap up, summer holiday plans, introducing semester 2 |
準備学習・履修上の注意 /Notices |
The class is conducted in English and based on group work. Students should have a positive attitude to English and groupwork. The class expects students to embrace ISC values positively. 各回の授業外学修時間(予習・復習)には4 時間程度かかると想定される 毎回の授業の予習と振り返りを行うこと。授業において指示した課題を行うこと |
教科書・参考書等 /Textbooks |
【教科書】授業内で適宜指示する 参考書等 Students are encouraged to read widely about Japan and Asia, in particular South East Asia, and their connections. |
成績評価の方法 /Evaluation |
【評価方法】 Presentations: 40% Reflections: 10% Classwork: 20% Indochine analysis: 30% 【評価基準】 ◆Clear effort including research and deep thinking and the ability to reflect are required to receive good grades on all assignments. ◆Students must work with classmates positively in a spirit of common learning. ◆Students must come to class prepared, with homework completed and actively participate every week. |
備考 /Notes |
【フィードバックの方法】 ◆Feedback will be provided in Google Classroom, and final projects will be returned with an explanatory rubric. ◆Oral feedback will also be given. ◆Students will have the opportunity to revise most of their work to take account of feedback. 【討議(ディスカッション、ディベート)を取り入れている】 【グループワークを取り入れている】 【発表(プレゼンテーション)を取り入れている】 There may be 合宿 ・ Field trips depending on students. |
科目と卒業/修了認定に関する方針(ディプロマ・ポリシー)の対応一覧
/Diploma Policy
https://www.shirayuri.ac.jp/campus/enrollment/diploma01.html