![]() ![]() |
科目一覧へ戻る | 2025/03/14 現在 |
科目名/Course title | Advanced Integrated English ⅠD/Advanced Integrated English ⅠD |
---|---|
担当教員(所属)/Instructor | タッチャー ベンジャミン (文学部英語英文学科) |
授業科目区分/Category | 英語英文学科専門科目 |
授業形態/Type of class | 演習 |
開講期/Semester | 2025年度/Academic Year 前期/SPRING |
開講曜限/Class period | 火/TUE 2 |
対象所属/Eligible Faculty | |
対象学年/Eligible grade | 2年 , 3年 , 4年 |
単位数/Credits | 1 |
副題 /SubTitle |
English through music |
---|---|
授業のねらいと達成目標 /Course Objectives |
Students will learn English listening and speaking skills, while engaging in the communicative exchanges which occur naturally in the discourse framework introduced with the topic contents. |
授業概要 /Course description |
In this English only class we will look at multiple aspects of music, including lyrics, artists, songs, videos and historical aspects of musical influence. We will use this as a basis for discussions and presentations. Students will be expected to research, introduce and analyze songs, artists and other areas of musical genres. |
授業計画(授業の形式、スケジュール等) /Class schedule |
第1回:Day one: introduction and orientation 第2回:Getting to know you: conversation activities. 第3回:Greatest hits: the songs and artists that have influenced you. 第4回:Empty spaces: lyrical analysis. 第5回:Another day of sun: music in movies. 第6回:Number one fan 1: profiling an artist and their influence in a presentation. 第7回:Number one fan 2: presentations about artists. Q and A. 第8回:What do you mean? Interpreting lyrics. 第9回:New frontier 1: researching an artist and song that you know nothing about. 第10回:New frontier 2: mini presentations about new artists and songs. 第11回:Thriller 1: meaning and influence in music videos. 第12回:Thriller 2: students present a music video with reactions. 第13回:Running up that hill: influential artists in music history. 第14回:Your song 1: students create activities about a song for other students to complete. 第15回:Your song 2: students complete activities prepared by other students. |
準備学習・履修上の注意 /Notices |
One hour per week are required for out of class learning. This may increase or decrease based upon the activities. 【授業外学修の内容】 毎回の授業の予習と振り返りを行うこと。授業において指示した課題を行うこと。 |
教科書・参考書等 /Textbooks |
【教科書】授業内で適宜指示する |
成績評価の方法 /Evaluation |
【評価方法】 40% on presentation 40% on activity in week 14 and 15. 20% on overall participation 【評価基準】 In all class activities, students must display enthusiasm, effort and willingness to contribute to the best of their abilities. 【課題(試験やレポート)に対するフィードバックの方法】 随時、授業で行う。 |
備考 /Notes |
【討議(ディスカッション、ディベート)を取り入れている】 【グループワークを取り入れている】 【発表(プレゼンテーション)を取り入れている】 【フィールドワーク、実習、実験、実技を取り入れている】 |
科目と卒業/修了認定に関する方針(ディプロマ・ポリシー)の対応一覧
/Diploma Policy
https://www.shirayuri.ac.jp/campus/enrollment/diploma01.html